Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu

Sjanghai

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Evert & Tineke

31 December 2016 | China, Sjanghai

Vrijdag 30 dec met de half 8 boot naar de wal. Bakje gehaald bij Jacco & Anita. Heel erg ruim op tijd op Schiphol. 17.25 uur vertrokken. Prettige vlucht gehad. Eten,filmpje en een beetje slapen. Voordat we het in de gaten hadden kregen we alweer ontbijt. 10:00 chineese tijd ( 3:00 uur Nederlands).

Zaterdag 31 dec.
Nooit gedacht dat ik ooit in China terecht zou komen. Na de douane meteen de handbagage in een kluis gestopt en Chineese hutsefrut (= geld) gepind. Kaartjes gekocht voor de snelle trein "de maglev" . Rijdt 300km per uur. In 8 minuten van de luchthaven tot net in het centrum.
Laatste stukje met metro en uitgestapt op people's square. Op parapluus werden dochters aangeboden ter huwelijk, honderden. Wat veel mensen. Mannen speelden majong.
Later bleken er nog meer te zijn.
De boulevard langs de skyline en de winkelstraat.
In plaats van dranghekken werden de auto's op afstand gehouden door een cordon aan politie en leger in zondags pak.
Met veel moeite weer terug naar de luchthaven. Als schapen in een hok.
Omdat we rond middernacht boarden om 21:30 geproost met een blik heineken en een chinees bier. Knabbel er bij.
Geweldig 2017 ! En op naar NZ.

• 02 Januari 2017 - 14:03

S Hoeksma:

Hoi Evert en Tineke,

Allereerst de beste wensen voor 2017. het jaar begin voor jullie natuurlijk al goed met zo'n fantastische reis.
    China lijkt mij ook erg bijzonder en misschien kom ik daar ook nog wel eens terecht.
    Goede reis verder en op naar New Zeeland.

Gr Saskia

• 02 Januari 2017 - 15:10

Marike:

Happy New Zealand ! Eh year . Wat een reis . Googelde ik jullie reis van China tot Auckland, blijkt Evert er al een te zijn geweest .... Foto stuur ik per mail. Je snapt er niks van maar dat geeft niet . Veel plezier, later maar weer!

• 02 Januari 2017 - 17:12

Anita:

Blij dat jullie te plak zijn ;) hele belevenis dus daar in shanghai.

• 02 Januari 2017 - 20:15

Wim&Sjoukje:

Hebben jullie met flightctracker gevolgd en vroegen ons af of de piloot van China naar Auckland de weg we wist. Het eerste stuk vloog hij naar Tokyo. Gelukkig ging hij later de goede kant op. Nu eerst maar even bijkomen lijkt me.
    Wim