27 januari - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu 27 januari - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu

27 januari

Blijf op de hoogte en volg Evert & Tineke

30 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Na bakken regen in de nacht kijken we om 8 uur uit het raam van de cabin.
Zon en de bergen. We gaan ontbijten inpakken en snel naar de gletsjer Frans Jozef. We beginnen te lopen en kunnen nog iets zonnige foto's maken. Als we halverwege zijn begint het al te druppen. Op het eindpunt zo'n 700 m vanaf de tong vd gletsjer komt de regen behoorlijk naar beneden. Gauw foto's maken en weer terug naar beneden.
Broek alleen nat dankzij de poncho's gaan we nog even terug naar de camping om om te kleden. Daarna verder richting noorden de zon in. Mooie rit langs de zee meren, bossen en bergen. Komen we aan in Hokitika om 14 uur. Eerst ff boodschappen doen en daarna op zoek naar natuurcamping Hans bay.
Na 18 km treffen we weer eens een prachtige plek aan tussen het meer en de bergen. Met uitzicht op het meer veroveren we een moie plek het is nog rustig.
Alleen weer stikvol sanflys. Komen een hapje op 1 gasbrandertje en gaan om 20 uur in de tent zitten. We zien morgen wel weer watde dag brengt in ieder geval langs Jochum zijn fabriek gereden op de heenweg.

• 30 Januari 2017 - 10:03

Stefan:

Hebben ze daar niet zo'n mooi spraytje zoals tegen de midgets in Schotland? Ben erg benieuwd naar alle foto's!! :)