31 januari - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu 31 januari - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu

31 januari

Blijf op de hoogte en volg Evert & Tineke

03 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Motueka

7 uur op we hebben de schelpen van gisteren overleefd. Vergelijkbaar met kokkels geraapt op het wad en om 22 uur ff klaargemaakt. Na ontbijtje rap naar de kajak club. We gaan zelf weer met de auto naar het tasman reservaat.
Daar inschepen met de kajaks op de achtersteven. Trekker ervoor en huppetee het water in van de helling en over het strand. Lijkt wel het groene strand maar met 5 meter hoogteverschil tussen hoog en laag water. 9 uur onderweg naar de afzet plaats. Rond 10 uur en na een uitgbreide instructie peddelen we weg. Weer fur seals gezien met kleintjes en diverse tree pinguïns (aalscholverachtigen) 1,5 uur kajakken en 12 uur komen we in de volgende baai aan.
Lekkere lunch en we moeten al weer gaan lopen naar anchorage waar de watertaxi om 16.30 vertrekt. Volgens de borden 12 km 4,5 uur. Das ruim gerekend want we redden het in 3:45 ff stevig doorlopen. Mooie natuur en prachtige baaien.
Bij aankomst lekker even een duik en een eerdere taxi naar het vertrek punt.
We pakken de auto en na boodschappen en echte vruchten ijs komen we om 18 uur op de camping weer aan. We zijn kapot.
Snapper filet gegeten met brood en sla. Vanavond vroeg te kooi. Na een prachtige en hete dag.

• 03 Februari 2017 - 20:18

Anita:

Klinkt als een avontuurlijke dag :)