3 februari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu 3 februari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu

3 februari

Blijf op de hoogte en volg Evert & Tineke

03 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Wakker worden in de top van de top 10 holliday parks! Geweldige douches en echt schoon. Op aanraden van de beheerdster gaan we nog even de berg op. En het is de moeite waard. 12 km slingerend en de laatste 4 kilometer knetterend stijgend komen we boven aan. Een schitterend uitzicht en nog ff de bonus de waterval van lord of the rings op de foto.
We rijden weer naar beneden en om de berg heen via Turangi ( koffie met peaconpie in cadillac cafe) en taupo. Lunchen doen we bij de hidden valley, even zoeken inderdaad maar voetjes in het watervan een prachtig meer die verwarmd wordt door bronnen. Inmiddels is het 29 graden gelukkig hebben airco... Daarna zijn wij het spoor bijster maar de tom tom niet. Gelukkig mag je op zowat alle wegen 100km rijden. Het zal de snelste route zijn.
Aangekomen op Coromandel schiereiland gaan we de laatste 50 km zigzaggend door de bergen aan de kust een mooie afsluiter van de rit. Hoog tijd want we zitten vanaf een uur of tien al in de auto en we komen om 18 uur aan.
We hadden weer wat eten gescoord onderweg dus koken we nog wat: macaroni rode saus en geprakte hamburgers. Na het eten nog ff kijken in de buurt met de auto. De golfbaan, hotwater beach maar dan is het ook al bijna donker.
Het is nagenoeg zelfmoord. De kiwis rijden ook als het donker is gewoon honderd met groot licht want je ziet geen steek.
We overleven het maar gaan niet meer in de avond een rondsje maken.

• 05 Februari 2017 - 19:47

Carlien:

Ha globetrotters!
    Djiesas.... net alle verslagen gelezen, wat een top reis. Het klink allemaal om lekker jaloers van te worden. Wij genieten van kou en regen en iedere ochtend de wekker om fijn weer naar het werk te mogen.... Helemaal niets mis mee, maar hoe leuk is het om jullie avonturen te lezen. Het is jullie dik gegund. Blijf lekker genieten en als jullie weer in de buurt van Rotarua zijn.... ga gerust even buurten bij Harald & Connie, die vrienden van mij.
    Liefs van ons allen, kuszzz Carlien

• 06 Februari 2017 - 19:22

Edwin En Hester:

Hoi Evert en Tineke,

Wat maken jullie veel mee! hebben jullie ook nog een kuil gegraven bij Hot water beach?
    Wij hebben daar ook op de camping gezeten. Geniet nog lekker, wij genieten met jullie mee van de prachtige foto's en verslagen.

groet van Hester en Edwin