4 februari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu 4 februari - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Evert & Tineke Leunen - WaarBenJij.nu

4 februari

Blijf op de hoogte en volg Evert & Tineke

09 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hadden een plekje op "Seabreaze". Een kiwi camping maar vanaf begin voelde het niet helemaal lekker bij Evert. Geen info over het gebied, ja nee prima daar moet je de tent neer zetten. 30 min wifi daar ben je zo doorheen. We staan tegen de parkeerplaats van het restaurant aan met zicht op de gemeenschapskeuken met tl balk. In de nacht gaat er constant een apparaat van de bierbrouwerij draaien en maar een paar tellen uit. Om 6 uur gebeurd er van alles en gaat de brouwerij echt piepen en puffen. We hadden ook verder op een plaats kunnen krijgen. Niet alles even schoon dus gaan we smorgens inpakken en naar hotwater beach. Eerst maar eens afkoelen om 9 uur was het al 25 graden. Fris water maar erg lekker golven als bij paal 8. Is eigenlijk alleen bestemd voor surfers. Gaten graven laten we over aan duitsers, het is verkeerd tij. Door naar Cooks beach komen eerst door het dorp en even verderop bij Flaxmill campground. Tent plaatsen zijn vol. Vertellen verhaal en klinken zielig het beheerders echtpaar vind het sneu. Persen er nog een "illegale" plek uit vanwege een race event is het zo druk. (Oude race auto's). Morgen is er toch weer plaats. Een prima camping vlakbij strand en pontje naar het groter dorpje in de haven mond Whitianga. Daar gaan we boodschap doen. Weer terug biertje en douchen.